Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

«Ο αδελφός μου κυβερνά τον κόσμο»

Είναι 30 ετών και ζει σε μία παραγκούπολη, στην Κένυα. Είναι γλυκομίλητος και ευγενικός και η φυσιογνωμία του θυμίζει αρκετά τον Πρόεδρο των ΗΠΑ. Ο Τζορτζ
Ομπάμα, ετεροθαλής αδελφός του «πλανητάρχη», εμφανίζεται σε ένα ντοκιμαντέρ που έρχεται να ταράξει τα νερά στην προεκλογική Αμερική.
Αν και τα κίνητρα που οδήγησαν τον δημοσιογράφο Ντινές ντε Σόουζα στην Κένυα κρύβουν σαφείς προεκλογικές σκοπιμότητες, η συνομιλία με τον Τζορτζ Ομπάμα αποκαλύπτει ότι ο αδελφός του αμερικανού προέδρου είναι ένας συνετός άνθρωπος με ενδιαφέρουσες απόψεις.
Λέει ότι είχε συναντήσει τον Μπαράκ Ομπάμα μία φορά όταν ήταν 5 ή 6 ετών. «Δεν θυμάμαι πολλά πράγματα», λέει ο Τζορτζ και προσθέτει ότι σήμερα δεν έχει κάποιου είδους υποστήριξη από τον αδελφό του.
«Εκείνος έχει τη δική του οικογένεια και εγώ είμαι ενήλικας και μπορώ να φροντίσω τον εαυτό μου», λέει με αφοπλιστική υπερηφάνεια και προσθέτει: «άλλωστε εκείνος φροντίζει όλο τον κόσμο. Μέρος του κόσμου είμαι κι εγώ».
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει η άποψη του Τζορτζ Ομπάμα για τους λευκούς. Αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κάποιος, πιστεύει ότι η αποχώρηση των Βρετανών από τη χώρα του είχε αρνητικές συνέπειες. «Δείτε τι έγινε στην Σιγκαπούρη ή στη Νότια Αφρική. Οι χώρες αυτές έχουν αναπτυχθεί και έχουν γίνει οικονομικά κέντρα, ενώ η Κένυα είναι ένα τίποτα. Αν είχαν μείνει οι λευκοί, τα πράγματα θα ήταν καλύτερα για τη χώρα μου», λέει.
Η συνέντευξη του Τζορτζ Ομπάμα περιλαμβάνεται στο ντοκιμαντέρ «2016: Obama’s America».