Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

Διόδια Αιγινίου Πιερίας: ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον αποστολέα του μηνύματος.... Αγησίλαο
18.04.2013
Στο πρόσφατο άρθρο μου με τίτλο: «ΤΟ ΑΔΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΝΗΘΙΚΟ», που δημοσιεύθηκε στον Τύπο και σε διάφορους ιστότοπους από τις 10-4-2013 και εφεξής, από παραδρομή αναφέρθηκε  ότι τον Νόμο  3605/2007  3605/2007 ΔΩΡΕΑΝ  που κύρωσε τη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου «Μαλιακός – Κλειδί», μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρίας: «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.»  και με τον οποίο επιβλήθηκαν, μεταξύ άλλων,  και τα διόδια Αιγινίου, τον ψήφισαν όλοι οι βουλευτές της τότε Βουλής πλην αυτών των ΚΚΕ.
Η αλήθεια όμως είναι ότι ούτε οι βουλευτές του τότε «ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ»  ψήφισαν τον Νόμο.
Προς αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας, θεωρώ αναγκαία την διόρθωση αυτή, ζητώντας παράλληλα συγνώμη από τους οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ και από όλο το αναγνωστικό κοινό για το λάθος μου αυτό.
Δημήτρης Σιανίδης

Κύριε Υπουργέ, κύριοι Εισαγγελείς, Δικαστές, εκπρόσωποι της Ελληνικής Αστυνομίας και Αστυνομικοί υπάλληλοι. Τον τελευταίο καιρό, δεχτήκαμε αγόγγυστα τις αποφάσεις των Δικαστικών αρχών, τις επιθέσεις των ΜΑΤ εναντίων ειρηνικών διαδηλωτών, τις συλλήψεις ανηλίκων και γενικά το μονομερές ενδιαφέρον σας για απονομή δικαιοσύνης στην υπόθεση των διοδίων. Καταγγείλαμε δεκάδες φορές, καταθέτοντας αδιάσειστα αποδεικτικά στοιχεία, τις παρανομίες της εταιρείας/του επενδυτή, χωρίς να ιδρώσει το αυτί κανενός από εσάς. Είναι οφθαλμοφανές πλέον, πως έχετε απολέσει κάθε ίχνος επαφής με την ελληνική κοινωνία.
Σας παρακαλούμε να οπλιστείτε με υπομονή και να διαβάστε την παρακάτω επιστολή/νομική ανάλυση σχετικά με την υπόθεση των διοδίων από την οποία πλήττεται βάναυσα ο νομός μας. Μπήκαμε στον κόπο να γράψουμε μια «περίληψη» για εσάς, όπως κάναμε παλιά στο σχολείο, με την ελπίδα να συμβάλλουμε στην ενημέρωσή σας.
Η επιστολή ενδείκνυται και για «αδιάβαστους» πολιτικούς.
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας
 
ΤΟ ΑΔΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΑΝΗΘΙΚΟ
Ερωτήματα προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης
Τους κ. Εισαγγελείς και Δικαστές
Την Ελληνική Αστυνομία και τους Αστυνομικούς υπαλλήλους

Του Δημήτρη Σιανίδη

Πριν λίγες  ημέρες η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», έκλεισε αιφνιδιαστικά τον κόμβο του Αιγινίου, στο ρεύμα προς Θεσ/νίκη χωρίς να βάλει καμιά  πληροφοριακή πινακίδα για τη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθήσουν οι οδηγοί. Αποτέλεσμα: Εκατοντάδες οδηγοί   ταλαιπωρήθηκαν αδικαιολόγητα για μέρες, αφού φθάνοντας στο κόμβο,  διαπίστωναν ότι έπρεπε να γυρίσουν πίσω  και   να κινηθούν προς τη Θεσ/νίκη  μέσω της Αγαθούπολης, διανύοντας έτσι επιπλέον απόσταση 12 χιλιομέτρων.
Τρεις (3) ημέρες αργότερα συνελήφθησαν από την Αστυνομία, στο χώρο των διοδίων, (έστω προσωρινά), με την κατηγορία της παρακώλυσης Συγκοινωνιών, ο Δήμαρχος και ο επικεφαλής της ελάσσονος Αντιπολίτευσης του Δήμου Πύδνας – Κολινδρού, στα πλαίσια μιας ακόμα  διαμαρτυρίας των κατοίκων της περιοχής, για τη συνεχιζόμενη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Αιγίνιο.
Η μέθοδος της Αστυνομίας, καθόλη τη διάρκεια των κινητοποιήσεων των κατοίκων, που διαρκούν εδώ και δυόμισι μήνες, να συλλαμβάνει αδιάκριτα οποιονδήποτε που νόμιμα διαμαρτύρεται για τη λειτουργία του εν λόγω σταθμού, έχει κατακριθεί σύσσωμα από όλη τη Πιερία. Οι άνδρες των ΜΑΤ ξεπερνώντας κάθε λογική έννοια καθήκοντος, δεν δίστασαν να ρίξουν αδιακρίτως χημικά εναντίον των διαδηλωτών και δεν δίστασαν να συλλάβουν ακόμα και ανήλικους, χρησιμοποιώντας μάλιστα εναντίον τους, όπως καταγγέλλεται από τους τελευταίους, πρωτόγνωρη βία.
Για την «ταμπακιέρα» βέβαια ουδείς λόγος. Επί δυόμισι μήνες η Πιερία αντιστέκεται και ζητά μια δίκαιη λύση στο πρόβλημα των διοδίων, τα οποία την «πνίγουν» από παντού   και την αποδομούν  κοινωνικά και οικονομικά αλλά κανείς παράγοντας της Κυβέρνησης δεν έκανε την παραμικρή νύξη για το πρόβλημα. Η Πιερία αντιμετωπίζεται «ως παιδί ενός κατώτερου θεού», παρά το ότι αποτελεί εξέχοντα τουριστικό προορισμό  ελλήνων  και ξένων,  παρά το ότι το τουριστικό προϊόν της αποτελεί το βαρύ όχημα της ανάπτυξής της και παρά το ότι εξαρτάται οικονομικά σε μεγάλο βαθμό από τους  Νομούς  Θεσ/νίκης και Λαρίσης, από τους οποίους, με τα διόδια αποκόπτεται.
Ξεκάθαρα το μέλλον της Πιερίας, διαγράφεται άμεσα ως δυσοίωνο αν όχι ζοφερό αλλά κανείς δεν φαίνεται να χολοσκά γι’ αυτό.
Βέβαια η λογική κάποιων ηττημένων και κάποιων «πονηρών», λέει  πώς πρέπει όλοι να πληρώνουν διόδια, αφού το προβλέπει ρητά ο Νόμος 3605/2007 begin_of_the_skype_highlighting 3605/2007 ΔΩΡΕΑΝ  end_of_the_skype_highlighting και αφού θέλουμε να γίνουν τα έργα.
Κατ’ αρχήν για ποιο Νόμο   μιλάνε;  Μιλάνε για ένα νόμο  που εκδόθηκε χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση της Βουλής.  Ουσιαστικά δηλαδή  για ένα νόμο που επικύρωσε τη τετελεσμένη  συμφωνία του κ. Σουφλιά με την παραχωρησιούχο εταιρία.
Μιλάνε για ένα νόμο, ο οποίος   ήρθε στην Βουλή ως ένα ΜΟΝΟ ΑΡΘΡΟ και  ψηφίσθηκε από τους ανυποψίαστους βουλευτές  με την αρχή της δεδηλωμένης.  Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι  οι βουλευτές ή έπρεπε να τον ψηφίσουν ή να τον καταψηφίσουν. Κανένα δικαίωμα  δεν είχαν,  όχι απλά να ζητήσουν την τροποποίησή του  αλλά ούτε καν να υποβάλλουν τις  παρατηρήσεις τους στο περιεχόμενό του. Έτσι, στα πλαίσια  και της κομματικής πειθαρχίας, οι τότε βουλευτές, πλην αυτών των ΚΚΕ,  ψήφισαν έναν νομικό κείμενο  160 σελίδων,  χωρίς καν  πολλοί από αυτούς, να το έχουν διαβάσει.
Και  φυσικά μιλάνε για ένα νόμο, όπου ο ελληνικός λαός δεν γνώριζε  ότι θα συγχρηματοδοτούσε το έργο, πληρώνοντας προκαταβολικά για 30 και πλέον χρόνια δυσβάστακτα τέλη  διοδίων, ακόμα και για να κυκλοφορεί  μέσα στο ίδιο το Δήμο του.
Εξηγήθηκε στον ελληνικό λαό  από τον κ. Σουφλιά και τους συναρμόδιους Υπουργούς που υπέγραψαν τη σύμβαση παραχώρησης ότι μέσα σε τέσσερα χρόνια από την εγκατάσταση της εταιρίας, το κόστος διοδίων θα πενταπλασιασθεί;
Επομένως δεν μιλάμε για νομοσχέδιο  που νομοθέτησε η Βουλή, ύστερα από δημόσια διαβούλευση  αλλά για μια Σύμβαση που την «φορτώθηκε» στις πλάτες του,  ο ανυποψίαστος ελληνικός λαός.
Και αυτό αποδεικνύεται με την πρόσφατη λειτουργία των διοδίων στο Αιγίνιο. Πράγματι  εκείνο  που προκαλεί αγανάκτηση στους πολίτες της Πιερίας, είναι η αδιαφορία της Κυβέρνησης στο δημιουργούμενο πρόβλημα από τη λειτουργία του σταθμού.  Επίσης και   η αδικαιολόγητη εμμονή της να εφαρμόσει αταλάντευτα την Σύμβαση  παραχώρησης,  παρόλο που  εκ των υστέρων η Σύμβαση  αυτή, όπως και όλες βέβαια που υπογράφηκαν την ίδια περίοδο για τους αυτοκινητόδρομους,   κατακρίθηκε  εκ των υστέρων από όλο τον πολιτικό κόσμο. Η ίδια η σημερινή Κυβέρνηση, όταν ήταν  αντιπολίτευση,  είχε εκφράσει έντονα την αντίθεσή της.
Μάλιστα  σε μια  προσπάθεια  να κατευνασθεί η διαρκής κοινωνική  κατακραυγή για τις αλόγιστες τιμές των διοδίων, την Ανοιξη του  2010 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, πρότεινε στους παραχωρησιούχους και στις Τράπεζες τη  μείωση της τιμής  των διοδίων,  πρόταση που τελικά δεν  ευοδώθηκε.
Όλα αυτά φαίνεται ότι ξεχάσθηκαν, αφού ο   αρμόδιος  Υπουργός Ανάπτυξης, δήλωσε  επανειλημμένα  ότι η πολιτική του Υπουργείου  στο θέμα των διοδίων δεν αλλάζει, απαξιώνοντας με τη στάση αυτή - μεταξύ άλλων -  και  την κοινωνία της Πιερίας.
Αφού λοιπόν η μόνη μας  επιλογή είναι να πληρώνουμε, ας μας επιτρέψει  τουλάχιστον να  θέσουμε κάποια απλά ερωτήματα στον ίδιο αλλά και στην Δικαιοσύνη και στην Ελληνική Αστυνομία. Αισιοδοξούμε βέβαια ότι θα λάβουμε  επαρκείς απαντήσεις στα ερωτήματά μας αυτά.
Στο κάτω αφού ο  Πιερικός λαός καλείται,  για μια ακόμα φορά, να πληρώσει  τις  λανθασμένες πολιτικές της εκάστοτε Κυβέρνησης, ας μάθει τουλάχιστον τι  πραγματικά συμβαίνει στο θέμα των διοδίων.
Ρωτάμε λοιπόν τον κ. Χατζηδάκη:
1. Γιατί εδώ και δύο περίπου χρόνια, η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», έχει σταματήσει τα έργα και ποιος ευθύνεται γι αυτό;
Σύμφωνα με τη Σύμβαση παραχώρησης που κυρώθηκε με τον πιο πάνω  Νόμο, η εταιρία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου  όφειλε να τελειώσει το έργο το αργότερο σε 54 μήνες, δηλαδή μέχρι το Σεπτέμβριο του 2012. Μέχρι σήμερα έχει περατωθεί μόνο το 50%   του έργου. Ποιος ευθύνεται για αυτή τη καθυστέρηση;
Αν για την καθυστέρηση ευθύνεται  η εταιρία, μπορείτε να μας απαντήσετε  ποιες ήταν οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν μέχρι τώρα σε βάρος της; Μήπως έπρεπε να τεθεί εκ μέρους του Κράτους, (ποιού κράτους αλήθεια), θέμα καταγγελίας της σύμβασης, σύμφωνα με τον με αρ. 11.3.1 όρο  του Νόμου και της σύμβασης;
2. Αν υποτεθεί ότι τα έργα σταμάτησαν γιατί το Δημόσιο, λόγω της δυσμενούς οικονομικής του θέσης, οφείλει χρήματα στην εταιρία, θεωρείτε  δίκαιο, ηθικό και νόμιμο, να πληρώνει ο κάθε πολίτης διόδια, ενώ βρίσκεται και ο ίδιος σε ανάλογη οικονομική δυσπραγία  και ενώ δεν απολαμβάνει καμιά ωφέλεια, αφού δεν παράγεται έργο;
3. Ανακοινώθηκε ότι διακόπηκε η χρηματοδότησή της εταιρίας από τις πιστώτριες Τράπεζες, γιατί, όπως φαίνεται, τα έσοδα των διοδίων, που δίνει  σαν ενέχυρο στις Τράπεζες,  δεν επαρκούν. Μετά ταύτα,  πιστεύετε κ. Υπουργέ ότι θα πείσετε τις Τράπεζες, να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση του έργου; Αυτό δεν το πέτυχε ο προκάτοχός σας κ. Ρέππας, όταν  οι Τράπεζες είχαν ακόμα κεφαλαιακή επάρκεια. Θα το πετύχετε τώρα εσείς τώρα  που  ο τραπεζικός τομέας αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη ιστορικά  κρίση του  και αναμένει εναγωνίως να δανεισθεί χρήματα για την επιβίωσή του;  Θα το πετύχετε εσείς τώρα που οι μετοχές των τραπεζών και ιδίως  των τεχνικών εταιριών καταβαραθρώθηκαν και    σε μια περίοδο που η κρίση έχει επιφέρει οριστική σχεδόν παύση των εργασιών τους;  
4.  Σκεφθήκατε μήπως - αντί να διαπραγματεύεσθε με την εταιρία -  να  την  υποχρεώσετε  να τελειώσει το έργο με δική της χρηματοδότηση, αφού η ίδια με βάση το νόμο 3605/20073605/2007 ΔΩΡΕΑΝ , ανέλαβε τη σχετική υποχρέωση; Σας  υπενθυμίζουμε σχετικά  ότι ο Νόμος πουθενά δεν αναγράφει ότι σε περίπτωση αδυναμίας της εταιρίας, τη  χρηματοδότηση θα την αναλάβει το Κράτος ή  οι φορολογούμενοι χρήστες του αυτοκινητόδρομου.
5.  Τελικά κ. Υπουργέ τι συμβαίνει εδώ και δύο χρόνια; Οι Τράπεζες δεν χρηματοδοτούν, η εταιρία δεν κάνει έργο γιατί δεν θέλει να βάλει  δικά της χρήματα, το Κράτος δεν πληρώνει για να συνεχισθούν τα έργα αλλά «τσεπώνει» κανονικά τον Φ.Π.Α. Και τα κορόϊδα   οι πολίτες, με την απειλή «τσουχτερών»  προστίμων και της αφαίρεσης του διπλώματος και της αδείας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου  τους, επιτάσσονται να πληρώνουν διόδια, για ένα έργο που πλέον είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν ποτέ τελειώσει.
6. Τέλος κ. Υπουργέ δεν θα πρέπει κάποια στιγμή να πληροφορηθεί ο ελληνικός λαός, οι μεταφορικές επιχειρήσεις, οι τουριστικές επιχειρήσεις της Νότιας Πιερίας και όλοι οι συναφείς επαγγελματικοί κλάδοι για το ποιος  ευθύνεται  για το ανοσιούργημα  που συνέβη στα Τέμπη στις 17 Δεκεμβρίου 2009; Πέρασαν ήδη τρισήμισι χρόνια από τότε. Πρέπει δηλαδή να πιστέψουμε την εταιρία, που αμέσως έσπευσε να δηλώσει ότι ήταν ένα απρόβλεπτο γεωλογικό φαινόμενο;  Αν είναι έτσι, τότε για ποιο λόγο  οι υπηρεσίες του Δημοσίου, που επόπτευαν  το έργο, με σειρά εγγράφων τους, εξέφραζαν, πριν το δυστύχημα,  προς την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», την αγωνία τους για  τις επαναλαμβανόμενες βραχολισθήσεις στα Τέμπη; Για ποιο λόγο  την καλούσαν εγγράφως  να λάβει άμεσα τα απαραίτητα προστατευτικά μέτρα για την αντιμετώπιση των κινδύνων που θα προέκυπταν από αυτές; Για ποιο  λόγο τα  έργα στήριξης των πρανών, ενώ έπρεπε να γίνουν την ΄Ανοιξη του 2009,  τελικά άρχισαν να γίνονται αμέσως μετά το δυστύχημα; Τελικά κ. Υπουργέ,  σκέφθηκε ποτέ το κοινωνικό κράτος, όχι να αποζημιώσει αλλά  να ελαφρύνει φορολογικά όλους αυτούς που ζημιώθηκαν οικονομικά  από τον πεντάμηνο αποκλεισμό των Τεμπών;
Σχετικά με τη Δικαιοσύνη:
Όπως αναφέρουν οι εδικοί επιστήμονες, που εξέδωσαν πόρισμα για το δυστύχημα των Τεμπών, από το 1997 μέχρι το 2009 είχαν καταγραφεί 35 οδικά ατυχήματα στα Τέμπη, εξαιτίας αντίστοιχων  κατολισθήσεων. Σ’ αυτές,  πρέπει να προστεθούν και πολλές άλλες, μικρότερης κλίμακας,  που δεν καταγράφηκαν στα βιβλία συμβάντων της Τροχαίας. Συνεπώς η επικινδυνότητα της περιοχής ήταν σε γνώση όλων από παλιά και συνακόλουθα οι Υπεύθυνοι του έργου όφειλαν, πριν τη διάνοιξη της σήραγγας, να έχουν προβεί σε εργασίες προστασίας των πρανών.
Ρωτάμε λοιπόν  την Ελληνική Δικαιοσύνη, στην οποία πιστεύουμε:
1. Θα αποδοθούν  επομένως κ. Εισαγγελείς και Δικαστές, ευθύνες για το δυστύχημα των Τεμπών, το οποίο - μεταξύ άλλων - επέφερε και τον άδικο θάνατο ενός ανθρώπου;
2. Θα μάθουμε ποτέ ποιοι έδωσαν την άδεια στην εταιρία να πραγματοποιεί εκρήξεις για τη διάνοιξη της σήραγγας, τη στιγμή που όλοι οι υπεύθυνοι του έργου, γνώριζαν ή όφειλαν να γνωρίζουν ότι  η διαβρωθείσα επιφάνεια των πρανών και η χρόνια αποσαθρωμένη γεωλογική δομή των πετρωμάτων στην κοιλάδα των Τεμπών,  δεν θα άντεχε  περαιτέρω καταπονήσεις, που ασφαλώς δημιουργούσαν οι συνεχείς εκρήξεις;
3.  Θα  θυμίσουμε  επίσης στην Ελληνική Δικαιοσύνη ότι στις 8 Μαρτίου 2011, εκατοντάδες οδηγοί εγκλωβίστηκαν στον αυτοκινητόδρομο, ύστερα από  ελαφρά και αναμενόμενη από ημερών χιονόπτωση. Οι εταιρίες - και μεταξύ αυτών και η «Αυτοκινητόδρομος Αγαίου» -  όχι μόνο στάθηκαν ανίκανες να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αλλά συνέχιζαν, κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας, να εισπράττουν διόδια από τους ταλαίπωρους οδηγούς.
Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι τον Ιανουάριο του 2012, παρά το ότι είχαν ανακοινωθεί εγκαίρως, έκτακτα καιρικά φαινόμενα, η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» στάθηκε ανίκανη να κρατήσει ανοικτό το οδόστρωμα της εθνικής οδού, για το οποίο ήταν υπεύθυνη. Χρειάσθηκε να επιστρατευθούν  οχήματα της Αντιπεριφέρειας Πιερίας για να ανοίξει η Εθνική οδός στον Πλαταμώνα ενώ την ίδια ώρα δεν υπήρχε όχημα για να ανοίξει το δρόμο προς το Νοσοκομείο Κατερίνης!
Αυτά τα γεγονότα δεν τέθηκαν υπόψη των αρμοδίων Δικαστικών Αρχών; Κανείς δεν θεωρήθηκε υπεύθυνος για διατάραξη ή  παρακώλυση συγκοινωνιών; Κάποιος, όποιος και αν ήταν αυτός,  δεν έπρεπε να δώσει εξηγήσεις    ενώπιον της  Δικαιοσύνης;
4. Είναι σαφές ότι η επιλογή του χώρου, όπου λειτουργεί ο  σταθμός διοδίων στο Αιγίνιο  και η  κατασκευή του, επισπεύσθηκε από την εταιρία, με σκοπό την γρηγορότερη είσπραξη διοδίων. Αυτό όμως έγινε  κατά παράβαση των στοιχειωδών όρων  οδικής ασφάλειας.
Ακόμα και ο πλέον αδαής οδηγός, αντιλαμβάνεται πως η θέση  του συγκεκριμένου σταθμού και η δομή του  είναι χωροταξικά απαράδεκτες  και  εγκυμονεί  κινδύνους  τροχαίων  ατυχημάτων με ανυπολόγιστες συνέπειες. Ήδη δημιουργούνται ουρές και μποτιλιάρισμα αυτοκινήτων μπροστά στο σταθμό. Πως θα αντιμετωπισθεί το θέμα αυτό τους καλοκαιρινούς μήνες που η κυκλοφορία των οχημάτων θα είναι πολύ περισσότερη;
Τίθεται λοιπόν  εύλογα το  ερώτημα: Γιατί δόθηκε   άδεια να  λειτουργεί ο σταθμός διοδίων με εννέα (9) μόνο πύλες διοδίων, ενώ στη Μ.Π.Ε. προβλέπονται ρητώς δεκαπέντε (15);  Πως επιτράπηκε να λειτουργεί ο   σταθμός, όταν σαφώς προκύπτει παραβίαση της Μελέτης Κατασκευής και όταν δεν διαφυλάσσεται επαρκώς η ασφάλεια των χρηστών και ειδικά αυτών που μετά τα διόδια,  πρέπει να στρίψουν δεξιά στην  έξοδο του Αιγινίου;
Δεν είναι κάποτε καιρός να διαφυλαχθεί προληπτικά η οδική ασφάλεια του κοινωνικού συνόλου, αφού η εκ των υστέρων καταστολή δεν μπορεί δυστυχώς να επαναφέρει τις χαμένες ανθρώπινες ζωές;
Τέλος θέλουμε  να ρωτήσουμε την Ενωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Πιερίας, της οποίας τα μέλη, έχουν «μετακομίσει» τον τελευταίο καιρό στα διόδια Αιγινίου,  σε βάρος βέβαια των λοιπών καθηκόντων τους, τα εξής:
1. Γνωρίζετε  ότι βάσει του άρθρου 20.2 του Ν. 3605/2007 begin_of_the_skype_highlighting 3605/2007 ΔΩΡΕΑΝ  end_of_the_skype_highlighting η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», πληρώνει τον εξοπλισμό και τις  εγκαταστάσεις της Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας; Μάλιστα το Δημόσιο ομολογεί η εταιρία είχε δώσει μέχρι τον Μάιο του  2009,  250.000 ευρώ για το σκοπό αυτό!
2. Γνωρίζετε ότι αν και από τον  Ν. 3605/2007 begin_of_the_skype_highlighting 3605/2007 ΔΩΡΕΑΝ  end_of_the_skype_highlighting δεν προβλέπεται   η ανάμειξη της Αστυνομίας  στη διαδικασία είσπραξης διοδίων, όταν υπάρχει άρνηση πληρωμής από το χρήστη, παρά ταύτα  έχει συναφθεί στις 17-3-2008 έγγραφη συμφωνία μεταξύ του Υπουργού Εσωτερικών και της εταιρίας, για την Αστυνόμευση του Εργου;
3. Γνωρίζετε ότι με τη συμφωνία αυτή, η οποία ουδέποτε δόθηκε στη δημοσιότητα, η Ελληνική Αστυνομία υποχρεούται να διασφαλίζει την παροχή έννομης προστασίας στην εταιρία και στους υπαλλήλους των διοδίων, με τη συλλογή στοιχείων των χρηστών του αυτοκινητόδρομου που για οποιονδήποτε λόγο δεν καταβάλλουν διόδια;
Με απλά λόγια, η Αστυνομία υποχρεώθηκε εκ των προτέρων να  συνδράμει κάθε φορά  την εταιρία, όταν οι πολίτες δεν πληρώνουν διόδια για οποιοδήποτε λόγο. Το αν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό της Αστυνομίας και αν τελικά αυτή η «υπηρεσία» της Αστυνομίας  προς την εταιρία, γίνεται σε βάρος των λοιπών υποχρεώσεών της προς τους πολίτες, αυτό δεν απασχόλησε κανέναν.
4. Αντιλαμβάνεσθε τώρα «φίλοι» Αστυνομικοί, για ποιο λόγο η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων Πιερίας, μετεγκαταστάθηκε στα διόδια της Λεπτοκαρυάς, ενώ υπάρχει  στην Κατερίνη  ιδιόκτητο κτίριο της Αστυνομικής Διεύθυνσης, όπου στεγάζονται όλες οι συναφείς Υπηρεσίες της;
Αντιλαμβάνεσθε ότι το πιο πάνω «δώρο» της εταιρίας προς την Τροχαία, ήταν ο  «Δούρειος Ιππος», που μέσα του υποχρεωθήκατε να μπείτε εσείς για να «πολεμάτε» αυτούς που διαμαρτύρονται για τα άδικα διόδια;
Μπορείτε να σκεφθείτε  γιατί αυτή η Συμφωνία Αστυνόμευσης δεν δόθηκε στη δημοσιότητα και γιατί δεν μπήκε στο κείμενο του Νόμου 3605/2007 begin_of_the_skype_highlighting 3605/2007 ΔΩΡΕΑΝ  end_of_the_skype_highlighting ;
Συνεπώς ας μη μας μιλάνε άλλο για τους Νόμους εκείνους, που γράφονται κατά πως θέλει αυτός που έχει την εξουσία και που εφαρμόζονται  μόνο για τους αδύνατους. Ας μας μιλήσουν - αν τολμούν - για το Σύνταγμα, που στο 1ο κιόλας άρθρο του ορίζει ότι: «Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία». Ας μας μιλήσουν  για  το ουσιαστικό δίκιο και την ηθική του δικαίου.
Διότι μπορεί κάποιοι από αυτούς που  ασκούν την εξουσία,  να πιστεύουν ότι το νόμιμο δεν πρέπει  απαραίτητα να είναι και ηθικό.
Στη συνείδηση του απλού πολίτη όμως, το νόμιμο συμβαδίζει  πάντοτε  με το δίκαιο και το ηθικό. Και το άδικο είναι πάντα ανήθικο,  με όσους νόμους και αν το «στολίσεις».
Γι’ αυτό μη ξεχνάτε ποτέ  κ. Υπουργέ, μη ξεχνάτε κ. Δικαστές, μη ξεχνάτε αγαπητοί  Αστυνομικοί, ότι ΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ όχι την εξουσία, όχι τα μεγάλα συμφέροντα  αλλά το Σύνταγμα, το οποίο εξάλλου ορκιστήκατε να τηρείτε,   και το λαό.
Η Πιερία περιμένει από όλους εσάς  απαντήσεις στα ερωτήματά της. Και περιμένει να τις δει όχι με  λόγια αλλά με  πράξεις. Γιατί από λόγια και υποσχέσεις είμαστε χορτάτοι…