Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Η διεθνής τουριστική βιομηχανία απορρίπτει την έξτρα χρέωση των 16 ευρώ της Lufthansa

Η AirChannelChoice.travel, μια πρωτοβουλία του Business Travel Coalition (BTC), έδωσε στη δημοσιότητα μια επιστολή σε αυστηρούς τόνους -με 10 σελίδες σχολίων της
τουριστικής βιομηχανίας- στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Lufthansa,Carsten Spohr, απορρίπτοντας τον φόρο DCC (Distribution Cost Charge) του γερμανικού ομίλου. Πρόκειται για προσαύξηση 16 ευρώ στα εισιτήρια που αγοράζονται οπουδήποτε αλλού εκτός των ιστοσελίδων του Ομίλου LHG, κέντρων εξυπηρέτησης και εκδοτηρίων εισιτηρίων αεροδρομίου, που ξεκινά την 1η Σεπτεμβρίου 2015. Η επιστολή, που υπογράφεται από μια ομάδα 135 διαφορετικών travel buyers, ενώσεων καταναλωτών, ενώσεων του τουριστικού κλάδου, ταξιδιωτικών γραφείων και άλλων ενδιαφερομένων φορέων, που λειτουργούν σε 155 χώρες, διαμοιράστηκε στο Εποπτικό Συμβούλιο του Ομίλου LHG και σε αξιωματούχους της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας στις Βρυξέλλες, στη Βόννη και την Ουάσιγκτον. Μάλιστα, περισσότερο από το 1/3 των υπογραφόντων εξέφρασε μια ασυνήθιστη προθυμία να μιλήσει απευθείας με τον Τύπο για το θέμα αυτό.
Το σαφές μήνυμα προς τον όμιλο της Lufthansa και τις ρυθμιστικές αρχές είναι ότι άμεσα ενδιαφερόμενοι φορείς του ταξιδιωτικού κλάδου απορρίπτουν σθεναρά την προσπάθεια του Ομίλου LHG να καταχραστεί τη δεσπόζουσα θέση του στην αγορά, επιδιώκοντας να αυξήσει τα έσοδά του, μειώνοντας τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών και υπηρεσιών προς τον πελάτη, καθώς επίσης και τον ανταγωνισμό εντός και εκτός των καναλιών διανομής. Η AirChannelChoice.travel προτρέπει του επαγγελματίες του τουρισμού σε κάθε χώρα να ζητήσουν επισήμως από τις Αρχές Ανταγωνισμού των χωρών τους να πάρουν το μέρος τους.
Οι υπογράφοντες ανακοίνωσαν ότι η προσαύξηση όχι μόνο θα μετακυλήσει το κόστος της διανομής των προϊόντων του Ομίλου LHG στους καταναλωτές και την τουριστική “κοινότητα”, αλλά επίσης θα δημιουργήσει σημαντικές νέες δαπάνες στο πλαίσιο του κλάδου. και δεδομένου του γεγονότος ότι αεροπορικές εταιρείες είναι έτοιμες να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Ομίλου  LHG, οι τουριστικοί επαγγελματίες και πράκτορες μπορεί να αναγκαστούν σύντομα να αντιμετωπίσουν εκατοντάδες ανάλογες  περιπτώσεις, κάτι που υπονομεύει τις υπάρχουσες διεργασίες εταιρικών προμηθειών ταξιδίου υψηλής απόδοσης, απαιτώντας νέες διαδικασίες και λύσεις υποδομών.
“Στην αγορά των υπηρεσιών διανομής εισιτηρίων αεροπορικών εταιρειών, οι αεροπορικές εταιρείες (άμεσο κανάλι) και τα ταξιδιωτικά γραφεία κάθε είδους (έμμεσο κανάλι) είναι άμεσοι ανταγωνιστές. Επιβάλλοντας την προσαύξηση των 16 ευρώ στους συμμετέχοντες στα έμμεσα κανάλια διανομής, ο Όμιλος LHG χρησιμοποιεί τη δεσπόζουσα θέση του στην αγορά τόσο στις αγορές εμπορικών αεροπορικών υπηρεσιών όσο και στις υπηρεσίες διανομής των αερομεταφορέων, ώστε να ανεβάσει το κόστος των ανταγωνιστών του, ταξιδιωτικών πρακτορείων, βλάπτοντάς τους τους και αναγκάζοντας πολλούς να αποχωρήσουν από την αγορά. Οι αντιμονοπωλιακές Αρχές θα πρέπει να εξετάσουν αυτό το ζήτημα αυτό”, δήλωσε ο ιδρυτής του BTC και της πρωτοβουλίας AirChannelChoice, Kevin Mitchell.