Τετάρτη 26 Αυγούστου 2015

Ευκαιρίες εργασίας: Δουλεύεις από το σπίτι σου, πληρώνεσαι από το εξωτερικό

Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, έχει ήδη επιβληθεί στην χώρα ο έλεγχος κεφαλαίων και οι τράπεζες είναι κλειστές. Η αγωνία όλων για το μέλλον βρίσκεται στο
αποκορύφωμα και η ανησυχία έχει χτυπήσει κόκκινο.
Σε μια τέτοια συγκυρία, έχω να σου προτείνω μια μικρή αλλά δοκιμασμένη και αποτελεσματική επαγγελματική διέξοδο. Μένει σε εσένα να την αξιοποιήσεις.
Σήμερα, σου παρουσιάζουμε 2 γνωστές πλατφόρμες του εξωτερικού την Upwork και την Elance, αδελφές εταιρείες που προέκυψαν μετά τη συνένωση με την odesk.
Τί ιδιαίτερο έχουν αυτές οι πλατφόρμες;
Δίνουν τη δυνατότητα:
  1. Στους επαγγελματίες, να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μια τεράστια αγορά, δουλεύοντας από το σπίτι τους και εισπράττοντας την αμοιβή τους κατευθείαν στον τραπεζικό τους λογαριασμό.
  2. Στις επιχειρήσεις, να βρίσκουν εξειδικευμένους επαγγελματίες σχεδόν κάθε ειδικότητας, προκειμένου να τους αναθέσουν κάποιo project χωρίς να χρειάζεται να τους προσλάβουν.
Γιατί να εμπιστευτείς αυτές τις πλατφόρμες;
Γιατί πολύ απλά, είναι αποτελεσματικές και μπορείς να το διαπιστώσεις και μόνος σου. Σύμφωνα, με επίσημα στατιστικά στοιχεία, μόνο στην Upwork κάθε χρόνο αναρτώνται περίπου 3 εκ. εργασίες, ενώ μόνο πέρυσι στην εν λόγω πλατφόρμα πραγματοποιήθηκαν συναλλαγές αξίας 1 δις. Αν δεν πείστηκες ακόμη, δεν έχεις παρά να ρωτήσεις έναν από τους 9 εκ. εγγεγραμμένους επαγγελματίες της πλατφόρμας, από κάθε γωνιά του κόσμου.
Τί είδους επαγγελματίες θα βρεις σε αυτές τις πλατφόρμες;
Πιο σωστή θα ήταν η ερώτηση, τι επαγγελματίες ΔΕΝ θα βρεις σε αυτές. Για να έχεις μια ιδέα, σου παραθέτω ενδεικτικά μια λίστα επαγγελματικών υπηρεσιών που καλύπτουν οι εν λόγω πλατφόρμες, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είναι και οι μόνες προσφερόμενες. Ενδεικτικά στην Elance μπορείς να βρεις:
  • Ειδικούς προγραμματιστές, ΙΤ, web designers, web developers, app developers, ειδικούς δικτύων και ασφάλειας, data engineering, τεχνικούς υπολογιστών κλπ.
  • Design και multimedia, ειδικούς animation, illustration, φωτογράφους, κειμενογράφους, σχεδιαστές logo κλπ.
  • Ειδικούς στη σύνταξη βιογραφικών, μεταφράσεων, copywriting, σύνταξη κειμένων, δελτίων τύπου κλπ.
  • Ειδικούς στο marketing και τις πωλήσεις, telemarketing, SEO, social media marketing, viral marketing κλπ.
  • Ειδικούς στη σύνταξη επαγγελματικών παρουσιάσεων, business plan κλπ.
  • Ειδικούς στη γραμματειακή υποστήριξη, έρευνα, εξυπηρέτηση πελατών, διεκπεραίωση μικροεργασιών όπως η καταχώρηση στοιχείων κλπ.
  • Νομικούς, πολιτικούς μηχανικούς, διατροφολόγους κ.ά.
Η εγγραφή στοιχίζει;
Όχι. Η εγγραφή είναι εντελώς δωρεάν.
Ποια θα είναι η αμοιβή μου;
Όσο κι αν σου ακούγεται εξωπραγματικό, αυτήν την ορίζεις εσύ, με βάση το πόσο αξιολογείς τον χρόνο σου και κανείς δεν θα βρεθεί να σου κάνει υποδείξεις. Αυτό δεν σημαίνει πως μπορείς να χρεώνεις ότι θέλεις. Θυμήσου πως μπαίνοντας σε μια διεθνή πλατφόρμα σαν την Upwork και την Elance, μπαίνεις σε ένα ισχυρό ανταγωνιστικό περιβάλλον. Έτσι, όπως είναι λογικό, κατά γενικό κανόνα (με μικρές εξαιρέσεις) όσο πιο χαμηλή είναι η αμοιβή που ζητάς, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχεις να κερδίσεις πελάτες.
Μπορώ να ανταγωνιστώ επαγγελματίες του χώρου;
Μην μασάς, στο λέω από καρδιάς. Η εμπειρία μου στο εξωτερικό λέει πως κουβαλώντας μέσα σου την Ελληνική κουλτούρα, έχεις ήδη κάποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, που είναι σπάνια σε αυτήν την αγορά και εκτιμούνται ιδιαίτερα, όπως το φιλότιμο σου, η συναισθηματική ευφυΐα σου, η ικανότητα σου να σκέφτεσαι συνθετικά και να βρίσκεις λύσεις σε πολύπλοκα εμπόδια. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως κάποιοι από τους (ελάχιστους) εγγεγραμμένους Έλληνες επαγγελματίες της πλατφόρμας, βρίσκονται ήδη στις πρώτες θέσεις της ζήτησης από εταιρείες.
Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσω μετά την εγγραφή;
  1. Ψάξε τις καλύτερες επαγγελματικές κατηγορίες με βάση τις ικανότητες σου και πάρε μια ιδέα του τι παίζει με τον ανταγωνισμό. Τσέκαρε τις τιμές που προσφέρουν και τον τρόπο που προβάλουν τον εαυτό τους. Θα πάρεις πολλές και χρήσιμες ιδέες
  2. Φρόντισε να συμπληρώσεις σωστά το βιογραφικό σου και να ακολουθήσεις όλες τις διαδικασίες που σου προτείνουν οι ίδιες οι πλατφόρμες. Π.χ η Elance θα σου ζητήσει αντίγραφο διαβατηρίου και μάλιστα αφού το στείλεις, θα σου ζητήσει ένα skype call προκειμένου να επαληθεύσει την ακρίβεια των στοιχείων σου. Θυμήσου πως αυξάνοντας την αξιοπιστία του προφίλ σου, αυξάνεις τις πιθανότητες να βρεις πελάτες.
  3. Μην παραλείψεις να κάνεις όσο περισσότερα τεστ γίνεται, πάνω στο γνωστικό σου αντικείμενο. Είναι ο τρόπος της πλατφόρμας να επαληθεύσει την αξιοπιστία των ικανοτήτων που ισχυρίζεσαι ότι έχεις. Μην φοβάσαι αν αποτύχεις σε ένα από αυτά. Δεν θα συμβεί τίποτε. Μπορείς να το ξανακάνεις αφού πρώτα έχεις διορθώσει τις αδυναμίες σου. Θυμήσου πως αυτά τα τεστ είναι σημαντικά, γιατί σε ανεβάζουν στην κατάταξη της αναζήτησης και έτσι μπορούν να σε βρουν πιο εύκολα οι νέοι πελάτες.
  4. Εστίασε σε μια ειδικότητα που ξέρεις καλά (πχ μεταφράσεις αγγλικών κειμένων ή συγγραφή άρθρων) και έχε το νου σου για άλλες εργασίες σε άλλες παραπλήσιες ειδικότητες. Ποτέ δεν ξέρεις από που θα σου έρθει ο πελάτης.
  5. Δείξε υπομονή. Μην αποθαρρύνεσαι αν δεν εμφανιστεί κάποιος πελάτης. Μην περιμένεις να σου έρθει ουρανοκατέβατος, ειδικά τον πρώτο καιρό. Κάνε και μόνος σου την αναζήτηση, ψάξε για νέες προκηρύξεις εργασίας που αναρτώνται καθημερινά στις πλατφόρμες αυτές και υπέβαλε την πρόταση σου.
  6. Το νου σου. Αν εμφανιστεί ο πρώτος σου πελάτης μην ζητήσεις προκαταβολικά την αμοιβή σου. Οι πλατφόρμες αυτές είναι αξιόπιστες, έχουν δημιουργήσει ισχυρές ασφαλιστικές δικλίδες και δεν θα χάσεις τα λεφτά σου. Ο λόγος που σου το προτείνω είναι απλά γιατί κανένας πελάτης δεν θα ρισκάρει τα χρήματα του, τουλάχιστον πριν δοκιμάσει τις υπηρεσίες σου. Αν όμως αποδειχθείς καλός/η, να είσαι βέβαιος/η πως ο πελάτης θα σε αναζητήσει πάλι. Θυμήσου πως με την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε εργασίας σου (και φυσικά με το θετική αξιολόγηση από τον πελάτη), κερδίζεις πόντους και ανεβαίνεις στο ranking της αναζήτησης.
Τί πρέπει να προσέξω για να κερδίσω την πρώτη μου δουλειά;
Ίσως αυτή είναι η πιο σημαντική ερώτηση και εδώ θα χρειαστώ όλη την προσοχή σου. Με δεδομένο ότι συνεργάστηκα με την Elance και την Upwork αρκετές φορές και αξιοποίησα αρκετές υπηρεσίες των επαγγελματιών της, ως πελάτης, μπορώ να σου πω με βεβαιότητα, τι κοιτά ένας επιχειρηματίας, όταν βγαίνει προς αναζήτηση του κατάλληλου επαγγελματία σε τέτοιες πλατφόρμες:
  • Με δεδομένο πως ο χρόνος του επιχειρηματία είναι χρήμα, δεν θα αφιερώσει πάνω από 20-30΄΄ για να διαβάσει το προφίλ σου. Φρόντισε, λοιπόν, αυτό το εισαγωγικό overview να είναι έξυπνο, περιεκτικό και να τραβάει την προσοχή.
  • Χρησιμοποίησε απλή καθημερινή γλώσσα και ζεστό τόνο στα κείμενα σου, χωρίς όμως να ξεφεύγεις από τα όρια του επαγγελματισμού.
  • Βρες τρόπους να τονίσεις τη διαφορετικότητα σου και μην πέσεις στην παγίδα να συντάξεις κάτι τυπικό ή απλά να αντιγράψεις ένα άλλο προφίλ.
  • Μην διστάσεις να βγάλεις την αυτοπεποίθηση σου. Οι επιχειρηματίες την εκτιμούν όταν τη συναντούν.
  • Διάβασε με υπομονή τα πολλά tips και τις συμβουλές που σου παρέχουν οι ίδιες οι πλατφόρμες. Ακολούθησε τις συμβουλές τους και δεν θα βγεις χαμένος. Γίνε μέλος στο blog τους, υπάρχει πάντα κάτι ενδιαφέρον να διαβάσεις εκεί.
  • Όταν υποβάλεις το ενδιαφέρον σου να αναλάβεις μια εργασία, μην παραλείψεις να υποβάλεις κι ένα cover letter στο οποίο ανάμεσα στα άλλα θα πρέπει να εξηγείς με αυτοπεποίθηση, την υπεραξία που μπορείς να δώσεις στον πελάτη.
  • Θυμήσου πως αν μείνει ευχαριστημένος ο πελάτης, θα σε αναζητήσει ξανά και δύσκολα θα μπει στη διαδικασία να ψάξει αντικαταστάτη σου. Είπαμε, ο χρόνος είναι χρήμα και οι πελάτες εκτιμούν τους καλούς συνεργάτες.
Κλείνοντας, να σημειώσω πως οι δύο παραπάνω πλατφόρμες είναι οι πιο γνωστές στο εξωτερικό αλλά δεν είναι οι μόνες. Παρακάτω θα βρεις μια μικρή λίστα με αντίστοιχες πλατφόρμες, οπότε είναι στο χέρι σου να αποφασίσεις ποιες θα αξιοποιήσεις.
Καλή επιτυχία!

http://www.epixeiro.gr/

Μάχη-Μύριαμ Λιάπη

Η Mάχη-Μύριαμ Λιάπη για πολλά χρόνια εργάστηκε ως Διευθύντρια Εμπορικής Ανάπτυξης γνωστών μέσων μαζικής ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας (Metromedia-Μetrosport, ALPHA TV-radio, Citymedia AE- City Free Press, κ.α) με κύριες αρμοδιότητες το Μarketing & τις Πωλήσεις. Υπήρξε ιδρύτρια της εταιρείας Green Prο, ιδρυτικό μέλος του Κοινωνικού Καταναλωτικού Συνεταιρισμού Bios Coop, ιδρυτικό μέλος του Bitcoin Community Greece. Το 2014 γίνεται η πρώτη επαγγελματίας στην Ελλάδα που αποκτά την διεθνή πιστοποίηση DCC ως Digital Currency Expert. Tον Μάρτιο του 2015 ιδρύει την εταιρεία Business Mentor Greece. Η Μύριαμ συμμετέχει ως δημόσια ομιλήτρια, θερμή υποστηρίκτρια του συνεργατισμού, σε διάφορα σεμινάρια & συνέδρια που αφορούν την γυναικεία επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Είναι Certified Professional στο Project Management και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ). Είναι μέλος της ΕΕΔΕ, του ΤΟΓΜΕ, του ΕΙΜ κλπ.
alt