Τρίτη 18 Αυγούστου 2015

Στους Γερμανούς της Fraport τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Οι όροι του deal

Τι περιλαμβάνει η συμφωνία για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας που περνούν στην κοινοπραξία Fraport AG − Slentel Ltd με
απόφαση που υπογράφεται από την κυβέρνηση και κοινοποιείται σε ΦΕΚ. Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για την εξειδίκευση των όρων

Η πρώτη αποκρατικοποίηση επί ΣΥΡΙΖΑ, είναι γεγονός παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες σχετικά με τον τρόπο εκποίησης των αεροδρομίων.
Στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δημοσιεύθηκε σήμερα η απόφαση με την οποία εγκρίνεται από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, η υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, στην κοινοπραξία Fraport AG − Slentel Ltd.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, το καταβαλλόμενο τίμημα από πλευράς Fraport, ανέρχεται στα 1,23 δισ. ευρώ.
Η απόφαση υπογράφεται από τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκη και τους υπουργούς Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτο, Οικονομίας Γ. Σταθάκη και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτη, προχωρώντας στην υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού με τον οποίο προτιμητέος επενδυτής είχε ανακηρυχθεί η κοινοπραξία Fraport AG − Slentel Ltd.
Η ΕΡΤ Χανίων αναφέρει άλλωστε πως, όπως προκύπτει από το ΦΕΚ και παρά τη φημολογία για ενδεχόμενη εξαίρεση του Αεροδρομίου Χανίων, δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάσει των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία.

Η λίστα και οι όροι της συμφωνίας:

Αναλυτικά, το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ και αφορά παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου) για 40 + 10 χρόνια με ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης.
Παράλληλα η κοινοπραξία έχει δεσμευτεί για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.
Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%) και η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited.
Στις ΗΠΑ, όπου τα αεροδρόμια παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο, η Fraport έχει ήδη εξαγοράσει τα εμπορικά καταστήματα και τα καταστήματα εστίασης σε 4 αεροδρόμια των ΗΠΑ, στη Βαλτιμόρη, στο Πίτσμπουργκ, στη Βοστόνη και στο Κλίβελαντ.

Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για την εξειδίκευση των όρων

"Η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει μια απόφαση, η οποία αποτελεί βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις σχετικά με τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων" δήλωσε εκπρόσωπος της Fraport την Τρίτη, όπως αναμεταδίδει το γερμανικό Reuters.
Η παραπάνω δήλωση σημαίνει επί της ουσίας πως συνεχίζονται οι συζητήσεις για την περαιτέρω εξειδίκευση των όρων της συμφωνίας, κάτι που είχε ζητήσει και ο Γ. Σταθάκης, που χειρίζεται προσωπικά το θέμα από την πλευρά της κυβέρνησης. Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν σχετικά, πως στόχος είναι να βελτιωθεί η θέση του Δημοσίου μέσα από διαπραγματεύσεις και να εξασφαλιστεί ο κρατικός έλεγχος.

Τι έλεγε ο Αλέξης Τσίπρας για τα αεροδρόμια, λίγο πριν τις εκλογές, στις 15 Ιανουαρίου από τη Ρόδο:



Διαβάστε τη συνέχεια εδώ


news247.gr