Παρασκευή 1 Απριλίου 2016

Οι «πεοκρούστες» του Γιαν Φαμπρ δείχνουν τη βαθιά ελληνικότητά του!

Μήπως στην πραγματικότητα η περίφημη παράσταση του νέου διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών με τους άνδρες που βροντάνε τα πέη τους – δηλαδή «πεοβροντάνε» – ήταν μια
προσπάθεια να αποδείξει ότι έχει διεισδύσει στην ουσία της σύγχρονης Ελλάδας;



bamFabRR
Απόσπασμα από την παράσταση του Γιαν Φαμπρ «Παλλόμενα Πέη» όπου οι χορευτές-performers παρουσιάζουν το ταλέντο τους στο κοινό της Θεσσαλονίκης που ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό

Λίγοι καλλιτέχνες έχουν προσπαθήσει να επικοινωνήσουν με τόσο ευθύ και ειλικρινή τρόπο με τους μελλοντικούς εργοδότες τους. Να τους δείξουν ότι έχουν μπει στο πνεύμα της χώρας που θέλουν να τους εμπιστευθεί το φεστιβάλ της. Να νιώσουν τον σφυγμό του Νεοέλληνα… Ε, ο Γιαν Φαμπρ το τόλμησε. Και ανταμείφθηκε γι’ αυτό.

Οσο οι μικροαστικές αντιδράσεις ενάντια στον Βέλγο ανατρεπτικό καλλιτέχνη φουντώνουν, τόσο γίνεται σαφές ότι ο μεγάλος εικαστικός σκάλισε μια πολύ βαθιά, κρυμμένη ενοχή μας. Το «πεοκοπάνημα»!
Με την παράσταση όπου κάποιοι ταλαιπωρούν με ακροβατικό τρόπο τα πέη τους άγγιξε μια ευαίσθητη χορδή που πολύ λίγοι έχουν τολμήσει να αγγίξουν. Γιατί οι περισσότεροι ντρέπονται για την ελληνικότητά τους και προσπαθούν να ζήσουν το ευρωπαϊκό όνειρο των «Λούκων» καλυμμένοι πίσω από την εργασιομανία των δυτικών. Ομως εκείνος μας έδειξε ότι πρέπει να σταθούμε με απενοχοποιημένοι μπροστά στο δικό μας εθνικό σπορ. Που εξασκείται από εκατομμύρια έλληνες. Από τις καφετέριες μέχρι τη Βουλή. Και από τα ταξί μέχρι τα ουζάδικα. Το αθάνατο παραδοσιακό «πεοκοπάνημα».
Στην πραγματικότητα λοιπόν η παράσταση του Γιαν Φαμπρ ήταν μια συνέντευξη εργασίας. Η carte visit του. Που την κατάλληλη στιγμή έφερε μέσω της πρόσληψής του την εκπλήρωση (Πέη Day).
Γι’ αυτό και ο Αριστείδης Μπαλτάς δεν πρέπει να υποκύψει στα φοβικά σύνδρομα όσων του ζητούν να υποχωρήσει. Γιατί είναι πολλοί εκείνοι που παρασυρμένοι στη φενάκη του ευρωπαϊκού δήθεν ονείρου, δεν μπορούν πλέον να κάνουν την περίφημη κυκλική κίνηση του πέους (το γνωστό «ελικοπτεράκι») χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους. Κι όμως οι ταλαντούχοι ελληνόψυχοι χορευτές της performance του Φαμπρ το καταφέρνουν. 
Και μας δείχνουν το δρόμο…
Ας μην το ξεχνάμε, συνέλληνες: οι μεγαλύτερες ανακαλύψεις έγιναν από κάτι που φαινομενικά έμοιαζε λάθος. Οσοι λοιπόν θεωρούν λάθος την επιλογή του Γιαν Φάμπρ πρέπει μάλλον να το σκεφτούν καλύτερα. Μήπως δηλαδή οι άνδρες που «πεοκοπανάνε» μας βοηθούν άθελά τους να ανακαλύψουμε την πραγματική φύση μας;
Και στο κάτω κάτω, θα μπορούσε αυτή η κυβέρνηση να διαλέξει κάτι πιο αντιπροσωπευτικό για τον εαυτό της; Αρκεί να μετονομάσει την παράσταση από «Mount Olympos» σε «Mount Metaklitoi».
Σημείωση: Εκτάκτως σήμερα λόγω της παγκόσμιας ημέρας Μούφας, το Moufanet αργεί. Αφήνει τα νέα ταλέντα να αναδειχθούν και μετατρέπεται τιμής ένεκεν σε σοβαρό (λέμε τώρα…)









(Σημείωση: Το κείμενο αυτό και η φωτογραφία που το συνοδεύει, αποτελούν προϊόν επινόησης με στόχο τη σάτιρα και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Καταναλώστε τα υπεύθυνα)
Κάντε Like στη σελίδα του Moufanet στο Facebook