Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018

Μια πρώτη γνωριμία της Γ΄ Λυκείου του 2ου ΓΕΛ με το Α.Π.Θ. και το ΠΑ.ΜΑΚ.

Ως σχολείο, πέρα από τις γνώσεις και την αγωγή που παρέχουμε στους μαθητές μας, έχουμε καθιερώσει την επίσκεψή τους σε σχολές και
τμήματα του Α.Π.Θ. και του ΠΑ.ΜΑΚ., έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα να τα γνωρίσουν από κοντά και εκ των έσω.

Και εφέτος, λοιπόν, πραγματοποίησε η Γ΄ Λυκείου την καθιερωμένη διδακτική εκδρομή στη Θεσσαλονίκη, στην οποία πήραν μέρος περίπου 100 μαθήτριες και μαθητές του σχολείου μας με συνοδούς τους καθηγητές Μαρίνα Τζιάτζιου και Ευστάθιο Φανιάδη, φιλολόγους, Καμηλάρη Παρασκευή και Πολύζο Αθανάσιο, βιολόγους, Αλμπέρη Γεώργιο, φυσικό, Περδίκη Σοφία, μαθηματικό, Αδαμίδου Μαρούλα, αρχιτέκτονα και Μπασιά Ελένη, οικονομολόγο.

Ο καιρός δεν ήταν σύμμαχός μας τη χρονιά αυτή. Από νωρίς το πρωί ένα ενοχλητικό ψιλόβροχο έκανε την εμφάνισή του πάνω από την Κατερίνη, όμως η διάθεση όλων, μαθητών και καθηγητών έμοιαζε να είναι ανεπηρέαστη.

Αναχώρηση στις 08:45΄ και άφιξη στη Θεσσαλονίκη μετά από ένα ευχάριστο ταξίδι στις 09:45΄. Οι μαθητές εκεί χωρίστηκαν ανά σχολή επίσκεψης.

Οι επισκέψεις είχαν κανονιστεί ως εξής: οι μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα επισκέπτονταν τη Φιλοσοφική Σχολή και θα παρακολουθούσαν μάθημα ενός καθηγητή του Παιδαγωγικού τμήματος, οι της Θετικής θα πήγαιναν στο Βιολογικό και Φυσικό τμήμα, ενώ οι της Οικονομίας - Πληροφορικής στο ΠΑ.ΜΑΚ.

Ως ο καθηγητής που συνόδεψα τους μαθητές των Ανθρωπιστικών σπουδών θα σας αφηγηθώ τα της επίσκεψης αυτής. Ημέρες πριν συνεννοήθηκα με καθηγητή του Παιδαγωγικού τμήματος, τον κ. Μπίκο, να μας ξεναγήσει και να μας δεχτεί σε ένα μάθημά του στο κτίριο της Παλιάς Φιλοσοφικής Σχολής.

Μας υποδέχτηκε στο προαύλιο του εμβληματικού κτηρίου του Α.Π.Θ., την Παλιά Φιλοσοφική σχολή. Μας έκανε μια σύντομη αναφορά στην ιστορία του κτηρίου και στη συνέχεια μας οδήγησε στο εσωτερικό. Επισκεφθήκαμε στην αρχή το κεντρικό αμφιθέατρο, στη συνέχεια τη βιβλιοθήκη του Παιδαγωγικού τμήματος, όπου είχε την ευκαιρία, πέρα από την εκτενή αναφορά στα αναρίθμητα βιβλία, περιοδικά και εγκυκλοπαίδειες που περιλαμβάνει και στον τρόπο λειτουργίας και δανεισμού των βιβλίων της, να αναφερθεί και στα τμήματα που απαρτίζουν τη Φιλοσοφική σχολή και τι διεξόδους δίνουν. Κατόπιν περάσαμε έξω από την αίθουσα τελετών, που για κακή μας τύχη δεν είχε ανοίξει ακόμη και επισκεφθήκαμε στο Τμήμα Φιλοσοφίας, τη γραμματεία του.

Με τον καθηγητή κ. Μπίκο δώσαμε ραντεβού έξω από το γραφείο του στις 11:10΄, για να παρακολουθήσουμε μάθημά του, και εμείς περάσαμε στο νέο κτήριο της Φιλοσοφικής, με σκοπό να επισκεφθούμε το μουσείο εκμαγείων. Είναι ένα μουσείο που δε γνωρίζουν, δυστυχώς, πολλοί την ύπαρξή του και τη δυνατότητα που παρέχει στους επισκέπτες του να δουν εκθέματα από διάφορα μουσεία ανά την Ελλάδα και τον κόσμο όλο. Όσοι και όσες μας ακολούθησαν στην επίσκεψη αυτή σίγουρα έφυγαν με τις καλύτερες των εντυπώσεων από τα όσα είδαν και στις δύο αίθουσες των εκθεμάτων.

Αφού τελείωσε η επίσκεψή μας στο μουσείο εκμαγείων, στις 11:10΄ βρεθήκαμε στο γραφείο του κ. Μπίκου 2 καθηγητές του 2ου ΓΕΛ με 10 μαθήτριες και όλοι μαζί κινήσαμε για την αίθουσα, όπου θα παρακολουθούσαμε το μάθημά του στους φοιτητές και φοιτήτριές του. Μας σύστησε, καθίσαμε στις πρώτες σειρές και παραμείναμε στην αίθουσα λίγο παραπάνω από 30΄ ακούγοντάς τον να διδάσκει με θέμα τη «διαχείριση τάξης από τον εκπαιδευτικό». Πολύ ενδιαφέρον το θέμα!

Όταν κατάλαβα ότι οι μαθήτριες ήθελαν να φύγουμε, για να κάνουν και μια μικρή βόλτα στη Θεσσαλονίκη, αφού ευχαρίστησα τον καθηγητή για τη φιλοξενία και την ενημέρωση που μας παρείχε, αναχωρήσαμε από το Πανεπιστήμιο.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές είχαν ελεύθερο χρόνο έως τις 13:45 που είχε οριστεί ως η ώρα αναχώρησης για την Κατερίνη. Ήρθαν σε λίγο οι μαθητές από τις άλλες επισκέψεις, δημιουργήθηκαν παρέες και, καθηγητές και μαθητές, πήραμε ο καθένας το δρόμο μας. Όχι και τόσο διαφορετικό, βέβαια, γιατί από όπου κι αν περάσαμε, συναντήσαμε μαθητές μας.

Και οι άλλες δύο ομάδες πραγματοποίησαν ενδιαφέρουσες ξεναγήσεις και άκουσαν σημαντικές ενημερώσεις για τα τμήματα που επισκέφθηκαν.

Στις 13:45 ήμασταν όλοι στο ραντεβού μας κάπου κοντά στο Λευκό Πύργο, επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία και επιστρέψαμε στην πόλη μας στις 15:05.