Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ

Ενώπιον του ανανεωμένου σώματος των εταίρων του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου, πραγματοποιήθηκε χθες (6-3-2013)βράδυ στο Πνευματικό Κέντρο Δήμου Κατερίνης, η ετήσια
απολογιστική συνέλευση .Οι κ.κ.Παπαχρήστος Γρηγόρης πρόεδρος του Δ.Σ του ΟΡΦΕΟ ,Σαμαλής Γιώργος Ταμίας και Νίκος Πασχαλούδης Δημόσιες Σχέσεις ,παρουσίασαν την δράση του Δ.Σ κατά το έτος 2012 .Η Γενική συνέλευση ενέκρινε ομόφωνα τα πεπραγμένα του Δ.Σ,. τον οικονομικό απολογισμό και τον προγραμματισμό δράσης για το 2013.


Συγκριμένα ο πρόεδρος κ.Παπαχρήστος Γρηγόρης είπε πως η συγκεκριμένη χρονιά καταγράφεται στην ιστορία του θεσμού, ως ένας ιδιαίτερος σταθμός, με ενδιαφέρουσες αναφορές.


Πρώτο γιατί κλείνει ένας κύκλος 40 χρόνων, δεύτερο γιατί μετά από πολλά χρόνια αλλάζει η ηγεσία του Οργανισμού και τρίτο ξεκινά ένας νέος κύκλος, αυτός της πέμπτης δεκαετίας.

Εκείνο που επιδιώξαμε ήταν να αναδειχθούν και άλλες πτυχές του Φεστιβάλ, εκείνες που δεν ήταν ορατές από όλες τις πλευρές και βεβαίως να ανανεωθεί ότι είχε φθαρεί και αλλοιωθεί από το χρόνο.

Το πρώτο ήταν το καταστατικό του. Έπρεπε να εναρμονιστεί με τις νέες συνθήκες και το κυριότερο να μπει στον Οργανισμό νέο αίμα

Επίσης να αποκτήσει το Φεστιβάλ κανόνες λειτουργίας. Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας κα ι Οικονομικής Διαχείρισης.

Να θεσπιστεί η λειτουργία επιτροπών και εφορειών και βέβαια η συμμετοχή πολιτών.. Να αναγνωριστεί επίσης ο θεσμός του Εθελοντή.

Επιδιώχθηκε η εξωστρέφεια του Φεστιβάλ. Η συνεργασία με φορείς και οργανισμούς της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Η αναθέρμανση της σχέσης με τα τοπικά και γενικότερα τα Μ.Μ.Ε, με τους χορηγούς που διαχρονικά στήριξαν οικονομικά το Φεστιβάλ. Τιμήθηκαν σε ειδικές εκδηλώσεις οι δημιουργοί και οι πρωτεργάτες του θεσμού.

Παραδόθηκε στους πολίτες το επετειακό λεύκωμα, ως παρακαταθήκη της 40χρονης ιστορίας του Φεστιβάλ Ολύμπου.

Εφαρμόστηκε η πολιτική, «Φεστιβάλ προσιτό σε όλους» Με την καθιέρωση φθηνών και ειδικών εισιτηρίων καθώς και τη δυνατότητα συγκοινωνιακής προσέγγισης από όλα τα σημεία του νομού αλλά και εκτός αυτού.

Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής η εντυπωσιακή αύξηση του αριθμού των θεατών και συγχρόνως των εισπράξεων. Μειώθηκε η ψαλίδα των οφειλών προς τρίτους.

Αναδείχτηκαν νέοι σημαντικοί χώροι διεξαγωγής εκδηλώσεων, δόθηκε η δυνατότητα συμμετοχής στο Φεστιβάλ σε ντόπιους δημιουργούς και τοπικά καλλιτεχνικά σχήματα.

Αναβαθμίστηκε ο θεσμός της τιμώμενης χώρας, που ως γνωστό φέτος είναι η Νορβηγία.

Φιλοδοξία μας ο Οργανισμός Φεστιβάλ Ολύμπου, στη δεινή οικονομική και κοινωνική συγκυρία που βιώνει ο τόπος μας, να αποτελέσει πηγή πολιτισμού και ανάτασης για τους Πιεριείς και τους επισκέπτες της.

Ο Ταμίας κ.Σαμαλής Γιώργος παρουσίασε λεπτομερή οικονομικό απολογισμό , χαρακτήρισε το 2013 ως επιτυχημένη εισπρακτικά χρονιά για το Φεστιβάλ Ολύμπου, αφού έγινε δυνατόν να εξοφληθούν τα τρέχοντα έξοδα και ένα σημαντικό τμήμα οφειλών παρελθόντων ετών.

Το γεγονός αυτό οφείλετε , όπως σημείωσε, τόσον στο υψηλό επίπεδο των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων του 41ου Φεστιβάλ όσο και στο χαμηλό εισιτήριο και την ιδιαίτερη τιμολογιακή πολιτική για ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες.

Ο κ.Πασχαλούδης Νίκος υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Δ.Σ παρουσίασε τον απολογισμό της επιτροπής Προβολής και δημοσίων σχέσεων καθώς και τις προτάσεις για το πρόγραμμα του 42ου Φεστιβάλ Ολύμπου(2013).

Στόχος της επιτροπής ήταν να δώσει όσο τον δυνατόν μεγαλύτερη δημοσιότητα στο καλλιτεχνικό πρόγραμμα αλλά και να διευρύνει την επιρροή του ΟΡΦΕΟ σε μεγαλύτερες πληθυσμιακές ομάδες και σε περισσότερα κέντρα αποφάσεων ,όπως επίσης να ανοίξει διαύλους επικοινωνίας με τις διπλωματικές αρχές στην χώρας μας.

Στρατηγικός στόχος είναι να καταστεί το Φεστιβάλ Ολύμπου φορέας διεθνούς κύρους έτσι ώστε η Πιερία γίνει προορισμός πολιτιστικού τουρισμού .

Στην συνέχεια αναφέρθηκε αναλυτικά στις δραστηριότητες της επιτροπής

1).Παρουσίαση του προγράμματος και απονομή τιμητικών διπλωμάτων στους χορηγούς

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Ξενοδοχείο Mediterranean Village στις 6-6-2013 με εξαιρετική επιτυχία

2).Σχέσεις με το Υπουργείο Πολιτισμού

Απαντήθηκε το ερωτηματολόγιο που μας έστειλε το ΥΠ.ΠΟ σχετικά με την ταυτότητα την λειτουργία και τις δραστηριότητες του Φεστιβάλ.

3).Μετακίνηση θεατών

Έγινε προσπάθεια για την οργανωμένη μετακίνηση θεατών από τους γειτονικούς νομούς ,χωρίς όμως σημαντικά αποτελέσματα\

4).Οργάνωση περιφερειακών εκδοτηρίων

Λειτούργησαν τρία νέα περιφερειακά εκδοτήρια εισιτηρίων , ένα στο Λιτόχωρο (πρακτορείο εφημερίδων Καψάλη) , ένα στο Αιγίνιο ( εφημερίδα Aeginionews Ντότσης Μιντσίδου

5.)Εθελοντές

Η εμφάνιση των πολλών εθελοντών τόσο στην υποδοχή των θεατών όσο και στην παροχή πρώτων βοηθειών ήταν πραγματικά από τα ποιο εντυπωσιακά γεγονότα του 41ου Φεστιβάλ. Πολλές θετικές γνώμες και σχόλια υπήρξαν από τους θεατές .

6.)Σύνδεση με τους περιφερειακούς θεσμούς και πολιτιστικούς φορείς

Υπήρξαν πολλές πρωτοβουλίες για την ενημέρωση αλλά και την διασφάλιση συνεργασίας μεταξύ του ΟΡΦΕΟ και περιφερειακών αρχών και πολιτιστικών φορέων, όπως

-Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από την οποία εξασφαλίστηκε πίστωση 10.000 ℮

-Δήμοι Κατερίνης ,Δίου-Ολύμπου και Πύδνας -Κολινδρου με την συνδιοργάνωση

καλλιτεχνικών εκδηλώσεων.

-Δήμος Βέροιας

-Δήμος Πτολεμαίδα

-Εστία Πιερίδων Μουσών , Δημοτικό ωδείο Κατερίνης , Ορχήστρα νέων Δίου με την

συνδιοργάνωση καλλιτεχνικών εκδηλώσεων.

7)Διαφήμιση

Η υλοποίηση του ΕΣΠΑ έδωσε την δυνατότητα για πρώτη φορά στον ΟΡΦΕΟ να πραγματοποίηση την διαφημιστική καμπάνια του Φεστιβάλ Ολύμπου , με οργανωμένο τρόπο. Και εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε την συστηματική και αποτελεσματική προσπάθεια που κατέβαλε η Μπέτυ Παρτσαλίδου Γ.Γ.του Δ.Σ του ΟΡΦΕΟ και δ/ντρια της Πιερικής Αναπτυξιακής καθώς και τα στελέχη της Π.Α., για την επιτυχημένη διεξαγωγή του σχετικού διεθνούς διαγωνισμού ,που αφορούσε το έργο της διαφήμισης του Φεστιβάλ. Εντοπίστηκαν όμως ορισμένες αντιστοιχίες μεταξύ διαφημιστικών μέσων και πληθυσμιακής πυκνότητας.





8)Ιστοσελίδα

Στα πλαίσια της εργολαβίας κατασκευάστηκε και αναρτήθηκε η ιστοσελίδα του Φεστιβάλ Ολύμπου, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία εμπλουτισμού της από φωτογραφικό αρχείο του ΟΡΦΕΟ .

9)Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυρίως το Facebook (4000 φίλοι ) και Twitter

10) Τιμώμενη χώρα

Η καθιέρωση της τιμώμενης χώρας , μαζί με ένα πλέγμα νέων πρωτοβουλιών όπως

    • η έρευνα του Τ.Ε.Ι
    • η αλλαγή του καταστατικού
    • η έκδοση του λευκώματος
    • η διεκδίκηση ευρωπαϊκών κονδυλίων
    • η αξιοποίηση των αρχαιολογικών χώρων
    • η αύξηση της χωρητικότητας του αρχαίου θεάτρου Δίου

ανέδειξαν το Φεστιβάλ Ολύμπου ως ένα σύγχρονο πολιτιστικό θεσμό ικανό να παίξει

΄ σημαντικό ρόλο όχι μόνο τα πολιτιστικά πράγματα της Πιερίας αλλά και σε περιφερειακό

και διεθνές περιβάλλον.

Ο θεσμός της τιμώμενης χώρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμος για την ανάδειξη του ΟΡΦΕΟ

ως δικαιούχου χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ , όπως επίσης για την οικονομική συνεργασία

μεταξύ Πιερίας και ευρωπαϊκών χωρών αλλά και ταυτόχρονα ως βήμα για την ανάδειξη της

ιδιαίτερης ταυτότητας του Φεστιβάλ.

Ο κ.Πασχαλούδης ανέφερε την πολύ έγκαιρη προετοιμασία για το 2013 που θα έχει τιμώμενη χώρα την Νορβηγία , καθώς και την επεξεργασία των προτάσεων για το 2014.

11) Η παρουσίαση του λευκώματος

Το επετειακό λεύκωμα 40 ΧΡΟΝΙΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ παρουσιάστηκε στις 4-12-2013 στο ξενοδοχείο CAVO OLΥMPO στα πλαίσια της χορηγίας της επιχείρησης προς τον 41ο Φεστιβάλ Ολύμπου με εξαιρετική επιτυχία.

Πλήθος κόσμου κατέκλυσε τις αίθουσες του ξενοδοχείου , ενώ συγκινητικές στιγμές υπήρξαν κατά την απονομή των τιμητικών διακρίσεων στους πρωτεργάτες και θεμελιωτές της σαραντάχρονης πορείας του Φεστιβάλ Ολύμπου.

Το λεύκωμα απέσπασε τον θαυμασμό τόσο για το περιεχόμενο που το επιμελήθηκαν οιΝίκος Γραίκος και Αντώνης Κάλφας, όσο και για την εξαίρετη καλλιτεχνική εκδοτική δουλειά Σπύρου Τσιλιγγιρίδη



12)ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ 42ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ 2013

1.Παρουσίαση του προγράμματος του 42ου Φεστιβάλ σε αίθουσα κεντρικού Βιβλιοπωλείου στην ΑΘΗΝΑ. Επίσης το πρόγραμμα θα παρουσιαστεί σε ΛΑΡΙΣΑ, ΚΟΖΑΝΗ, ΘΕΣ/ΝΙΚΗ

2.Αποτελεσματικώτερη οργάνωση μαζικής μεταφοράς θεατών από όμορους Νομούς και συνέχιση της πολιτικής φθηνών εισιτηρίων σε ειδικές πληθυσμιακές ομάδες

3.Οργάνωση φακέλου προσέλκυσης χορηγών και η αξιοποίηση του Λευκώματος

4.Αναθεώρηση του διαφημιστικού προγράμματος

5.Μεγιστοποίηση της αξιοποίησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

6.Οργάνωση περισσοτέρων περιφερειακών εκδοτηρίων εισιτηρίων

7.Συνέχιση των επαφών με διπλωματικές αρχές για την ανάδειξη της τιμώμενης χώρας το 2014.

8.Ανασύνθεση και εμπλουτισμός των επιτροπών του Δ.Σ του ΟΡΦΕΟ

Τελειώνοντας ο κ.Πασχαλούδης ευχαρίστησε τα μέλη της επιτροπής για την συνεργασία και αναφέρθηκε στο ιδιαίτερες προσπάθειες τους. Τον Μπάμπη Ζαπουνίδη για την επίπονη και πολύμηνη έρευνα των αρχείων της Εστίας Πιερίδων Μουσών για τον εντοπισμό χορηγών και προσωπικοτήτων του Φεστιβάλ. Τον Περικλή Χατζηγιάννη για την οργάνωση και την παρουσίαση των εκδηλώσεων για την παρουσίαση του προγράμματος και του λευκώματος. Την Χάιδω Παπαχατζή για την οργάνωση των επαφών με τις Πρεσβείες. Τον Πλάτωνα Τασχουνίδη για την υποστήριξη της διαφημιστικής καμπάνιας. Την Μπέττυ Κωνσταντίνου για την παρουσίαση των εκδηλώσεων .Τον Θόδωρο Παυλίδη για την οργάνωση των επαφών με τα τουριστικά πρακτορεία των γειτονικών νομών.